Tuesday, January 3, 2017

Kerja Part Time Di Rumah Masukkan Data




Banyak orang sering kaitkan kerja part time di rumah atau separuh masa dari rumah ini hanyalah untuk golongan perempuan saja. Namun tanggapan tersebut nyata sekali jauh menyimpang dengan zaman serba moden yang kita sedang harungi ini.

Trend bekerja dari rumah ini telah lama digunakan di negara-negara moden yang lain dan baru baru ini ia sudah menjadi satu lumrah dan semakin bertambah kerja part time di rumah yang boleh dikerjakan dari rumah. Tak kira anda berada di mana-mana sahaja, Bangi, Shah Alam, Serdang, Klang atau dimana sahaja, kedudukan geografi tidak lagi menjadi halangan.



Contoh kerja dari rumah yang selalu dikatakan adalah mengisi sampul, melipat katalog, pencuci, call centre, cikgu tadika, event crew, edar risalah atau mengambil gambar. Terdapat yang bergaji besar dan ada yang tidak. Selalunya, hanya boleh dijalankan di hujung minggu sahaja.

Tidak seperti kerja part time di rumah yang perlukan anda hadir secara fizikal, kerja part time di rumah onlie di rumah lebih menyenangkan. Ini ialah senarai kerja dari rumah bagi mereka yang ingin menjana income keluarga bagi menampung belanja yang semakin meningkat setiap tahun.

Bagi kerja data entry ini, anda perlu ada komputer desktop untuk menyiapkan sebanyak mungkin masukkan data yang diperlukan. Kebiasaannya syarikat dalam sektor telco, insurans dan sepertinya yang melibatkan data pengguna yang banyak memerlukan ramai pekerja untuk kerja data entry ini.

Ada yang menerima gaji mengikut jam dan tak kurang juga yang di bayar berganting kepada sebanyak mana data yang anda dimasukan. Secara purata anda boleh mendapat sekitar RM5 satu jam hanya dengan berada di depan komputer dan bila sudah siap, anda boleh emailkan semula kepada syarikat anda. Bayaran selalunya dibuat sekali dalam sebulan mengikut jumlah mana kerja yang anda telah lakukan.

Baca lebih banyak tips bekerja di rumah di www.shahraduan.com

No comments:

Post a Comment